Ogólne zasady zmiany serwisu kas fiskalnych.
- Zgodnie z zasadami ogólnymi serwisem kasy rejestrującej zostaje firma sprzedająca/fiskalizująca kasę rejestrującą klientowi. W momencie fiskalizacji kasy serwisant powinien dokonać stosownych wpisów o serwisantach i serwisie w Książce Kasy.
- Podatnik używający kasy korzysta wyłącznie z usług podmiotu prowadzącego serwis główny lub podmiotu prowadzącego serwis.
- Podatnik używający kasy może dokonać zmiany podmiotu prowadzącego serwis. O dokonanej zmianie podatnik, w terminie 5 dni od dnia jej dokonania, jest obowiązany powiadomić podmiot prowadzący serwis główny za pośrednictwem systemu RZS (Rejestr Zdarzeń Serwisowych) dostępnego na stronie https://partner.datecs.pl/zgloszenie_zmiany_serwisu.php
- Do dokonania przez podatnika zmiany nie jest wymagana zgoda podmiotu prowadzącego serwis główny.
- Podatnik dokonując zmiany serwisu, jest obowiązany do wyboru podmiotu prowadzącego serwis, który na dzień dokonywania tej zmiany widnieje w wykazie serwisantów <sprawdź tutaj>,
- W przypadku zmiany podmiotu prowadzącego serwis podmiot prowadzący serwis, właściwy po zmianie, składa do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego, aktualizację zgłoszenia danych dotyczących kasy, w terminie 5 dni od dnia dokonania zmiany.